Radyo Dinle
system informacji oświatowej
Aktualizacja serwisu: 31.08.2017
Aktualizacja biblioteki analiz: 27.01.2006
logo QNT
© 2005-2008 QNT Systemy Informatyczne
XHTML 1.1 XHTML 1.1 ikona WAI-AAA
webmaster@qnt.pl

System Informacji Oświatowej - SIO

aktualności

Łatwiejsza praca z programem SIO

Dodano: 13.09.2005

Ministerstwo Edukacji Narodowej zaczęło publikować na swojej stronie internetowej dodatkowe wyjaśnienia do instrukcji dla programu SIO 2.0. Kierując się Państwa wygodą postanowiliśmy zamieszczać je także w naszym serwisie. Zapraszamy do odwiedzania zakładki Dodatkowe wyjaśnienia MEN utworzonej w sekcji Porady. Informujemy także, że materiał ten będzie uaktualniany zgodnie ze zmianami zamieszczonymi na stronie ministerstwa. Dodatkowo udostępniliśmy także możliwość pobrania formularzy.

Dodatkowe wyjaśnienia do instrukcji dla programu SIO 2.0 (Informacja zamieszczona na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej)

Stan prawny i rzeczywistość oświatowa są na tyle złożone, że trudno jest wyjaśnić wszelkie wątpliwości przy wypełnianiu programu SIO w samych instrukcjach. W związku z tym, wzorem poprzedniej edycji SIO, zaczynamy od dzisiaj publikować w zakładce DODATKOWE WYJAŚNIENIA uwagi dotyczące interpretacji skrótowych zapisów w tabelach programu SIO uzupełniające interpretacje podane w instrukcjach. Dział DODATKOWE WYJAŚNIENIA traktujemy jako uzupełnianie instrukcji (merytorycznej i obsługi programu SIO 2.0). W związku z tym porządkujemy je w nawiązaniu do rozdziałów tych instrukcji. Treść uzupełnień będzie poszerzana w miarę zgłaszanych nam wątpliwości.

Bazując na doświadczeniach I edycji zachęcamy użytkowników programu SIO do zgłaszania wątpliwości najpierw na niższych szczeblach scalania danych. Dużą część zgłaszanych wątpliwości można bowiem wyjaśnić na podstawie uważnej lektury instrukcji. My z kolei możemy efektywniej udzielać wyjaśnień nie w kontakcie telefonicznym (przypominamy, że jest ok. 50 tys. podmiotów zobowiązanych do prowadzenia baz danych oświatowych), ale poprzez przygotowywanie publikacji internetowych na bazie sygnałów przekazywanych nam przez przedstawicieli samorządów terytorialnych i kuratorów oświaty.